مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 10:302023-12-28پزشكي

ارتباط دور کمر با ناباروری زنان


محققان در تحقیق پیشگامانه با استفاده از داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه آمریکا، ارتباط قابل توجهی را بین اندازه دور کمر و ناباروری زنان در بین زنان سن باروری در ایالات متحده کشف کردند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان در تحقیق پیشگامانه با استفاده از داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه آمریکا، ارتباط قابل توجهی را بین اندازه دور کمر و ناباروری زنان در بین زنان سن باروری در ایالات متحده کشف کردند.

به نقل از مدیکال دیالوگز، یافته ها نشان می دهد که فراتر از شاخص توده بدنی، دور کمر ممکن است نقش مهمی در ناباروری زنان داشته باشد و مشارکت در فعالیت های تفریحی متوسط می تواند به طور بالقوه خطر مرتبط با چاقی شکمی را کاهش دهد.

چاقی پیامدهای قابل توجهی برای باروری و سلامت باروری دارد، با این وجود، شواهدی که چاقی شکمی را به ناباروری زنان مرتبط می کند محدود و بدون نتیجه قطعی بوده است.

از این رو، محققان با استفاده از داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه، قصد داشتند ارتباط احتمالی بین دور کمر و ناباروری در زنان سن باروری را روشن کنند.

این تحقیق مقطعی شامل 3239 شرکت کننده زن 18 تا 45 ساله بود.

محققان با استفاده از روش های آماری رگرسیون لجستیک چند متغیره وزنی و برازش منحنی هموار، به دنبال جدا کردن تأثیر دور کمر از عوامل دیگر، ازجمله شاخص توده بدنی و عوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط دور کمر با ناباروری زنان

ارتباط دور کمر با ناباروری زنان