مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:552023-12-23اقتصادي

گرانفروشی ها دامن خودروساز مونتاژی را گرفت!


یک شرکت خودروساز مونتاژی که دو سالی است درگیر یک پرونده تخلف گرانفروشی بوده است، در نهایت با پیگیری های سازمان حمایت و رسیدگی شعبه قضایی مربوطه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهمن ماه سال گذشته رسیدگی به تخلفات یک شرکت خودروساز خصوصی، منجر به صدور  حکم حدوداً 14 هزار میلیارد تومانی جزای نقدی برای این شرکت شد.

در حقیقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان این شرکت را 900 میلیارد تومان به سبب گران فروشی خودروهای خود در سال 1400 متهم کرد که پس از آن، این جریمه ابتدا سه برابر و به 2700 میلیارد تومان افزایش یافت؛ اما حدود سه ماه پیش بود که شعبه رسیدگی به این پرونده، با استناد به مصوبه سران قوا در سال 1401 و عطف به ماسبق کردن آن، رقم جریمه را مجدد پنج برابر کرد تا رقم نهایی حکم به مبلغ 14 هزار میلیارد تومان نزدیک شود.

پس أز ابلاغ این حکم، شرکت خودروساز باتوجه به ناتوانی در پرداخت این مبلغ و احتمال تعطیلی این شرکت خودروساز با چند هزار نفر نیروی مستقیم و غیرمستقیم، به رای صادره اعتراض کرد و موضوع در مرحله تجدید نظر قرار گرفت.

در این مرحله شعبه تجدید نظر از سازمان حمایت خواست تا مبنای محاسبه تخلف را به شعبه ویژه ارسال کرده تا رقم جریمه این شرکت، به طور قطعی مشخص شود؛ چراکه در رای اولیه شیوه محاسبه تخلف مشخص نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانفروشی ها دامن خودروساز مونتاژی را گرفت!

گرانفروشی ها دامن خودروساز مونتاژی را گرفت!