مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 15:352023-12-30دانش

ایران روی پهنه وسیعی از گسل ها واقع شده است


رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: در کشور ما از البرز تا هرمزگان، گسل های متعددی وجود دارد به طوری که پهنه وسیعی از کشور روی گسل ها واقع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدحسن بازیار رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در نشست تخصصی”ملاحظات ساخت و ساز در پهنه های گسلی و آخرین دستاوردهای موجودـ که به مناسبت بیستمین سالروز زلزله بم در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد، گفت: در حالی که در دنیا مناطقی وجود دارند که با مسأله زلزله مواجه نیستند، برخی دیگر از مناطق مانند ژاپن و نیوزلند بسیار لرزه خیزتر از ایران هستند.

 با این وجود تمرکز جمعیتی ما در نقاط لرزه خیز بیشتر از اکثر کشورهای لرزه خیز دنیا است.

  رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اینکه فلات ایران از نظر زمین شناسی یک زون خرد شده است؛ افزود: در کشور ما از البرز تا هرمزگان، گسل های متعددی گسترده شده است، به طوری که پهنه وسیعی از کشورما، روی گسل ها واقع شده است.

وی تأکید کرد: مناطق لرزه خیز ایران به گونه ای است که اکثر شهرهای ما در نزدیکی گسل ها واقع شده اند و لذا تمرکز جمعیتی کشور بیشتر در مناطقی در نزدیکی و یا روی حریم گسل واقع شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران روی پهنه وسیعی از گسل ها واقع شده است

ایران روی پهنه وسیعی از گسل ها واقع شده است