مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:252023-12-31فرهنگي

ملیله و چاقوی زنجان دارای نشان جغرافیایی است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ملیله و چاقوی زنجان دارای نشان جغرافیایی است و سایر رشته های صنایع دستی را هم باید برای نشان جغرافیایی معرفی کنیم.

-  سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان امروز در گفت و گو با فارس با بیان اینکه استان زنجان در دو رشته ملیله و چاقو دارای نشان جغرافیایی است، اظهار داشت: ایران در تنوع صنایع دستی وضعیت خوبی دارد، هر گوشه کشور یک برند صنایع دستی وجود دارد، بنابراین ما هم باید از این برندها استفاده کنیم در این راستا سه کتاب با عناوین گلستان هنر یک و گلستان هنر2 و کتاب تخصصی ملیله تالیف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: یکی از برنامه های صنایع دستی استان این است که دیگر رشته های صنایع دستی از قبیل مس، چاروق و زیورآلات سنتی نیز نشان جغرافیایی ملی را دریافت کنند.

  وی با بیان اینکه اعطای نشانه های جغرافیایی نخستین گام بزرگ حوزه صنایع دستی است، گفت: نشان جغرافیایی به مصرف کننده می گوید که یک محصول در یک مکان خاص تولید شده و دارای خصوصیات خاصی است که به واسطه محل تولید آن ایجاد شده است.

  صفوی بیان کرد: نشان جغرافیایی می تواند توسط تمام تولید کنندگانی که محصولات خود را در آن مکان جغرافیایی تولید می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملیله و چاقوی زنجان دارای نشان جغرافیایی است

ملیله و چاقوی زنجان دارای نشان جغرافیایی است