مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:452024-01-08اقتصادي

التهابات اخیر ارز و سکه با کدام ابزار بازارساز جمع شد؟


قیمت ارز و طلا در بازار پس از افزایشی که اواخر هفته گذشته داشت، کاهشی شد، به گفته کارشناسان، بازارساز بازهم در حال کنترل قیمت دلار از طریق درهم است و با تغییر روش رفع تعهد ارزی به سمت طلا، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: بازار ارز پس از چند روز فشار سوداگران برای التهاب آفرینی در قیمت ها، دوباره به آرامش رسید و نرخ دلار در بازار آزاد در حال کاهش است؛ هفته گذشته که حادثه تروریستی کرمان رخ داد، دلالان فعالانه وارد بازار ارز شدند و بهای دلار را تا 1000 تومان افزایش داده و به 50 هزار و 900 تومان رساندند.

پس از افزایش هفته گذشته نرخ ارز و سکه، امروز بازار باز هم کاهشی شده و برخی از کارشناسان حمایت های بانک مرکزی از پول ملی را عامل افت قیمت دلار و سکه می دانند.

برخی از فعالان کف بازار معتقدند که در زمان برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار، بانک مرکزی با تزریق های ارزی خود طرف عرضه را تقویت کرده و نرخ را به حالت تعادلی بازمی گرداند.

می توان گفت نهاد بازارساز از طریق روش هایی غیراز ارزپاشی و تکیه بر ذخایر ارزی کشور در حال کنترل بازار ارز است، در ماه های اخیر اخبار متعددی در رابطه با افزایش صادرات نفت منتشر شد که در نتیجه این اخبار تحلیلگران وضع درآمد های ارزی کشور را بهتر از سال های اخیر اعلام می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

التهابات اخیر ارز و سکه با کدام ابزار بازارساز جمع شد؟

التهابات اخیر ارز و سکه با کدام ابزار بازارساز جمع شد؟