مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 10:052023-12-31دانش

نقش انجمن های علمی در پیوند علم و صنعت ترویجی است


دبیرکل مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مهمترین نقشی که انجمن های علمی در پیوند علم و صنعت می توانند داشته باشند بحث «ترویج» است؛ - دبیرکل مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مهمترین نقشی که انجمن های علمی در پیوند علم و صنعت می توانند داشته باشند بحث ترویج است؛ یعنی اگر در دانشگاه کمتر به جنبه های کاربردی علم توجه می شود، این تشکل جنبه های کاربردی را پررنگ کند.

محمدامین مبینی در گفت وگو با باشگاه دانشجویان ایسنا، درباره وعده اخیر وزیر علوم درباره برنامه ویژه این وزارتخانه برای حمایت از انجمن های علمی دانشجویی و اینکه تحقق این وعده چگونه منجر به توسعه ساختارمند انجمن های علمی دانشجویی خواهد شد؟ اظهار کرد: به طور کلی تشکل های سیاسی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی اصلی ترین نهادهای دانشجویی هستند که در تمام دانشگاه های ایران حضور دارند و هر دانشگاهی به طور مشخص یک سهمی به اسم بودجه فرهنگی دارد، اما متاسفانه توزیع بودجه فرهنگی با اولویت تشکل های سیاسی، توزیع عادلانه ای نیست.

وی افزود: فعالیت دانشجویی در دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، باید در بستر و چارچوب علمی صورت پذیرد و انجمن های علمی دقیقا همان بستر و چارچوبی هستند که دانشجوها باید در آن به فعالیت بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش انجمن های علمی در پیوند علم و صنعت ترویجی است

نقش انجمن های علمی در پیوند علم و صنعت ترویجی است