مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 19:452024-01-17اقتصادي

مرگ سالانه 700 نفر بر اثر برق گرفتگی


عضو هیات مدیره نظام مهندسی برق ساختمان خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از 700 نفر در کشور به خاطر برق گرفتگی جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، ایمان سریری اظهار کرد: ضریب نفوذ برق در ساختمان ها به شدت در حال افزایش است و از لحظه ای که وارد ساختمان می شویم در استفاده از آسانسور تا استفاده از وسایل با برق سر و کار داریم و قلب یک ساختمان جریان الکتریسیته است.

وی افزود: آن چیزی که برق یک ساختمان را تأمین می کند کابل و سیم کشی های برق است و متأسفانه درصد زیادی از حریق ها، ناشی از استفاده از کابل غیر استاندارد و نامرغوب است.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی برق ساختمان خراسان رضوی تصریح کرد: بنابراین در بحث تأمین و خرید سیم و کابل لازم است به خطرات ناشی از استفاده ار سیم و کابل غیر استاندارد توجه داشته باشیم.

سریری افزایش قیمت مس را یکی از دلایل تولید سیم و کابل های غیر استاندارد دانست و تاکید کرد: افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه مس موجب شده است برخی از سازندگان نامعتبر از کالاهای نامرغوب استفاده کنند و بخشی از راه حل این موضوع تأمین و خرید از نمایندگی های معتبر و کارخانجات معتبر سیم و کابل است.

وی متذکر شد: متأسفانه سود جویی منتهی به این می شود که برخی افراد استانداردهای لازم را رعایت نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 700 نفر بر اثر برق گرفتگی

مرگ سالانه 700 نفر بر اثر برق گرفتگی