مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 18:402024-01-15بين الملل

نسخه روسی ویکی پدیا راه اندازی می شود


رسانه های روسی گزارش کردند نسخه کامل روویکی (Ruwiki) که نسخه روسی دایره المعارف آنلاین محبوب ویکی پدیا است، روز دوشنبه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه کومرسانت گزارش کرد که آزمایش بتا که تست محدود مخاطبان این سایت است، در اواسط سال 2023 آغاز شد و طبق گزارش ها، مقالات بیشتری در روویکی  نسبت به بخش روسی زبان ویکی پدیا وجود دارد.

روسیه اعلام کرده است که هنوز قصد ندارد ویکی پدیا را مسدود کند.

با این حال، دادگاه های روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین در فوریه سال 2022، به دلیل محتوای مربوط به اوکراین، این دایره المعارف آنلاین را به پرداخت مجموعه ای از جریمه ها محکوم کرده اند.

طبق گزارش رسانه های روسی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در ماه مه 2022، پلتفرم های جایگزین جدید ویکی پدیا را تایید کرد.

روزنامه ایزوستیا هفته گذشته به نقل از سرویس مطبوعاتی روویکی گزارش داد که پرخواننده ترین مقالات در مرحله آزمایشی بتا، شامل فهرستی از مرگ ها در سال 2023، تشدید درگیری در سرزمین های اشغالی فلسطین و عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است.

ایزوستیا گزارش کرد که کاربران، به طور متوسط بیش از شش دقیقه را در سایت سپری می کنند و میانگین مشاهده در مرحله آزمایشی بتا، بیش از پنج صفحه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه روسی ویکی پدیا راه اندازی می شود

نسخه روسی ویکی پدیا راه اندازی می شود