مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 14:552024-01-07اقتصادي

مبارزه با قاچاق، چراغ بازار شب عید پوشاک داخلی را روشن می کند؟


پوشاک تولید داخل در رقابت با پوشاک قاچاق وارداتی عقب ماندگی دارد، البته برخوردها با قاچاق با هماهنگی دستگاه های متولی، آغاز شده است، در این باره، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از دو دهه گذشته تاکنون به گواه آمار کشور ما با معضل عرضه پوشاک قاچاق در سطح کشور دست وپنجه نرم می کند؛ این مسئله بارها در دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده است با وضع قوانین جدید با قاچاق کالا مقابله شود.

در این راستا، طرح مبارزه با برند های محرز پوشاک قاچاق از سال 1397 آغاز شد و تا اواخر سال 1399 به صورت غیرمتمرکز ادامه یافت؛ اما متأسفانه به دلیل عدم استمرار در اجرای این طرح، پوشاک قاچاق همچنان در بازار فروخته می شود.

درحالی که بنا به گفته تولیدکنندگان در حال حاضر 3.

5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه وجود دارد، اما ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز معتقد است که این عدد فاصله قابل توجهی با آمار واقعی، بر مبنای محاسبه با روش علمی شکاف عرضه و تقاضا داشته و در حال حاضر میزان آن نزدیک به 1.

5 میلیارد دلار برآورد می شود.

در همین باره، اخیراً اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، ضمن گلایه از وضعیت روند مبارزه با قاچاق، خواستار تشدید برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با قاچاق، چراغ بازار شب عید پوشاک داخلی را روشن می کند؟

مبارزه با قاچاق، چراغ بازار شب عید پوشاک داخلی را روشن می کند؟