مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 20:452024-01-12بين الملل

تلاش مذبوحانه ائتلاف آمریکایی علیه یمن


هدف آمریکا و متحدانش از حمله به یمن در شرایط کنونی جبران شکست و رسوایی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بوده و سعی دارند در پوشش قطعنامه شورای امنیت و با تمسک به قدرت نظامی، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - بصیرت نوشت: آمریکا و انگلیس بامداد جمعه 22 دی ماه 1402 با جت های جنگنده و موشک های تاماهاوک به بیش از 12 نقطه در یمن حمله هوایی کردند.

خبرگزاری رسمی صبا در صنعا نیز تایید کرد که متجاوزان آمریکایی، اسراییلی و انگلیسی چندین حمله به پایتخت، شهر صنعا، و استان های حدیده، صعده و ضمار انجام دادند.

 جنگنده های آمریکا و انگلیس از پایگاه های خود در خلیج فارس به سمت یمن و خلیج عدن برخاسته و به گفته یک مقام آمریکایی این حملات سایت های رادار، سکو های پهپادی، موشک ها و سایت های نظارتی و گشت زنی ساحلی را هدف قرار داده است.

 بیانیه کشور های شرکت کننده در این حملات به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرده و ادعا کرده این حملات با تکیه بر حق ذاتی فرد یا گروه برای دفاع از خود انجام شده است.

نیروی ائتلاف در توجیه حملات به یمن گفته اند که این حملات دقیق با هدف مختل کردن و تحلیل بردن توانایی هایی که حوثی ها که از آن برای تهدید تجارت جهانی و جان دریانوردان بین المللی در یکی از مهمترین مسیر های دریایی جهان استفاده می کردند صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش مذبوحانه ائتلاف آمریکایی علیه یمن

تلاش مذبوحانه ائتلاف آمریکایی علیه یمن