مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:352023-12-26اقتصادي

چرا تولید مازاد سیب زمینی داریم؟/ رفع مشکلات نیازمند تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی است


رییس انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه به دلیل اجرای ناقص الگوی کشت، نبود برنامه مشخص در تولید و تصمیمات خلق الساعه در صادرات با مازاد تولید سیب زمینی در کشور مواجه شده ایم، - رییس انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه به دلیل اجرای ناقص الگوی کشت، نبود برنامه مشخص در تولید و تصمیمات خلق الساعه در صادرات با مازاد تولید سیب زمینی در کشور مواجه شده ایم، گفت: باید برای این مشکل تدابیری اتخاذ شود و در نهایت وزارت جهادکشاورزی می تواند در مناطقی که سیب زمینی کشت می شود محدودیت ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعلام فعالان کشاورزی امسال بیش از 5 میلیون و 500 هزار تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان تولید بیش از نیاز بازار بوده و همین امر منجر شده که سیب زمینی روی دست کشاورزان بماند و خریداری نداشته باشد.

البته بیش بود و کمبود محصولات کشاورزی مسئله تازه ای نیست و تقریبا هر سال گریبان یکی از محصولات کشاورزی را می گیرد.

یعنی یکسال سیب زمینی روی دست کشاورز می ماند یکسال پیاز و قیمت آنها ارزان می شود و سال بعد چون تولیدکنندگان ضرر کرده اند تولید کم می شود و قیمت زیاد.

کارشناسان بخش کشاورزی دلایل متعددی برای این بیش بود و کمبود در تولید مطرح کرده اند اما همگی آنها در این اتفاق نظر دارند که اگر الگوی کشت به درستی در کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تولید مازاد سیب زمینی داریم؟/ رفع مشکلات نیازمند تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی است

چرا تولید مازاد سیب زمینی داریم؟/ رفع مشکلات نیازمند تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی است