مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 09:152024-01-03پزشكي

فشارخون بالا در 95درصد موارد علت مشخصی ندارد


فشارخون بالا در 95درصد موارد علت مشخصی ندارد و به دلیل سفتی عروق ایجاد می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک فوق تخصص قلب و عروق اظهار کرد: فشارخون بالا در 95درصد موارد علت مشخصی ندارد و به دلیل سفتی عروق ایجاد می شود.

دکتر محمدرضا تابان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیماری فشار خون بیماری شایع و بدون علائمی است، گفت: علیرغم افزایش امکانات سیستم بهداشتی درمانی به دلیل تغییر سبک زندگی افراد این بیماری سیر صعودی داشته و شیوع آن کنترل نشده است.

وی افزود: نبود علائم در این بیماری باعث می شود بیمار متوجه فشار خون نبوده و زمانی به پزشک مراجعه کند که بیماری از خود عوارض نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عوامل محیطی و ارثی بر روی فشار خون تاثیر گذار هستند، گفت: معمولا از هر چهار نفر در خانواده یک نفر بسته به نوع ژنتیک به پرفشاری خون گرفتار است.

تابان با بیان اینکه افراد به دلیل داشتن زندگی کم تحرک، پر کالری و پر نمک گرفتار بیماری فشار خون هستند، ادامه داد: افراد بدون علائم، خطرناک تر از افراد با علائم فشار خون هستند و باید بیشتر پیگیر فشار خون خود باشند.

وی عوارض فشارخون را دیالیز، جراحی قلب و مشکلات مغزی عنوان کرد و گفت: درمان فشار خون برای 10سال بعد کارساز است چرا که عوارض آن بعد چندین سال خود را بروز می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارخون بالا در 95درصد موارد علت مشخصی ندارد

فشارخون بالا در 95درصد موارد علت مشخصی ندارد