مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 11:152023-12-26بين الملل

شکست راهبرد غرب در اوکراین طی سال 2023 چگونه رقم خورد؟


در سال 2023 به رغم جاری شدن سیل تسلیحات متعارف و نامتعارف غربی به اوکراین از مهمات خوشه ای و حاوی اورانیوم ضعیف گرفته تا تلاش برای ارسال سامانه موشکی دوربرد «اتکمز» و جنگنده «اف-16»، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: از عملیات ویژه روسیه در اوکراین که در 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند 1400) کلید خورد نزدیک به 2 سال می گذرد و در این مدت، همواره کفه ترازو به نفع کرملین سنگینی کرده است.

در سال آغاز جنگ، افزون بر پیشروی نیروهای روسی، همه پرسی و روند الحاق چهار استان دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را شاهد بودیم که مهمترین تحول سیاسی و میدانی سال 2022 به شمار می رفت؛ رخدادی که بسترساز انضمام حدود 15 درصد از قلمرو اوکراین به روسیه شد.

اینک در آستانه پایان یابی سال 2023 نگاهی به مهمترین تحولات بحران اوکراین به عنوان بزرگ ترین بحران جهان در این سال خواهیم داشت.

سیل تسلیحات متعارف و نامتعارف غربی و زنگ خطر جنگ هسته ای در سال گذشته میلادی همواره این پرسش در محافل آکادمیک و رسانه ای تکرار می شد که آیا جنگ جهانی سوم آغاز می شود؟ البته این پرسش هولناک، ارتباط تنگاتنگی به سیل سلاح هایی داشت که از سوی غرب با محوریت آمریکا روانه اوکراین می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست راهبرد غرب در اوکراین طی سال 2023 چگونه رقم خورد؟

شکست راهبرد غرب در اوکراین طی سال 2023 چگونه رقم خورد؟