مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 09:252024-01-03فناوري

دام جدید کلاهبرداران به بهانه اینترنت رایگان


در شرایطی که وزارت ارتباطات پس از افزایش تعرفه اینترنت، بسته اینترنت رایگانی را به همه مردم ارائه کرده، برخی از این فرصت سوءاستفاده کرده و با ارسال پیامک های جعلی بسته اینترنت رایگان سعی در فریب مردم دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حمله فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل محسوب می شود که در آن فیشر (کسی که حمله فیشینگ را انجام می دهد) با استفاده از برخی متدها، اقدام به شبیه سازی یک وب سایت، برنامه و یا حتی یک سرویس کرده و یا استفاده از آن، اطلاعات کاربران را به سرقت می برد.

 در رایج ترین شیوه ی حمله ی فیشینگ، مهاجم با ارسال پیامی که به نظر می رسد از یک شرکت یا وب سایت قانونی ست، با یک لینک کاربر را به یک وب سایت جعلی می برد و سپس می خواهد اطلاعات شخصی خود را وارد کند، سپس از این اطلاعات برای سرقت از کاربر استفاده می کند.

 در واقع هکرها صفحات جعلی شبیه به درگاه های بانکی می سازند و در ادامه لینک صفحه جعلی را به همراه متن های فریبنده برایتان ارسال می کنند؛ اگر روی لینک ها کلیک کرده و وارد صفحات جعلی شوید، در دام فیشینگ افتاده اید.

 کلاهبرداران در پشت صفحات فیشینگ در حال مشاهده اطلاعات ورودی شما بوده و همزمان اطلاعات شما را در یک صفحه اصلی درگاه بانکی وارد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام جدید کلاهبرداران به بهانه اینترنت رایگان

دام جدید کلاهبرداران به بهانه اینترنت رایگان