مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 21:472024-01-07سياسي

پشت پرده ادعاهای بدون سند علیه دولت چیست؟


همزمان با اعلام نتایج احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم برخی از چهره ­هایی که صلاحیت آنها احراز نشده در فرافکنی آشکار، انتقاد از دولت را بهانه رد صلاحیت خود اعلام کرده ­اند، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: صبح روز پنجشنبه چهاردهم دی ماه فهرست داوطلبانی که صلاحیت آن ها به تأیید هیأت های نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان رسیده است، اعلام شد و گمانه زنی های هفته های اخیر درباره این پروسه پایان یافت.

براساس گزارش سخنگوی شورای نگهبان بیش از 52 درصد از داوطلبان یعنی بیش از 11 هزار نفر از مجموع ِ 21 هزار نفر داوطلبی که صلاحیت شان بررسی شده، مورد تأیید قرار گرفته اند.

به گفته هادی طحان نظیف این تعداد نزدیک به دو برابر تعداد داوطلبانی است که در دوره گذشته صلاحیت شان تأیید شده بود و این یعنی برای هر کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم حدود 38 داوطلب با یکدیگر رقابت می کنند.

واقعیتی که به معنای رقابتی تر شدن انتخابات پیش رو نسبت به ادوار گذشته و مؤید فراهم شدن مقدمات لازم برای افزایش مشارکت سیاسی است.

اعلام پایان پروسه احراز صلاحیت ها با آغاز انتشار اسامی تایید و رد صلاحیت شده همزمان شد و این میان هر رسانه ای برای به دست آوردن خبری از رد یا تاییدصلاحیت چهره ای شاخص در تقلا بود و گاهی این تقلا به ویژه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده ادعاهای بدون سند علیه دولت چیست؟

پشت پرده ادعاهای بدون سند علیه دولت چیست؟