مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 15:302023-12-23اجتماعي

ورود پساب کارخانه «کانسلر خزر» به تالاب اینچه


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید میدانی از سیستم تصفیه پساب کارخانه کانسار خزر اظهار داشت: بخشی از پساب این کارخانه به مقدار 240 لیتر بر ثانیه همچنان به تالاب اینچه وارد می شود که باید هرچه سریعتر در یک بازه زمانی مشخص ساماندهی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید میدانی از سیستم تصفیه پساب کارخانه کانسار خزر اظهار داشت: معمولاً فرایند استخراج ید با مباحث آلودگی آب و خاک همراه است.

در این مجموعه پیش تر پساب به سمت تالاب اینچه رها می شد اما اکنون بر اساس مشاهدات و بازدیدهای ما یک کار علمی خوب توسط مجموعه انجام شده و سعی کرده اند تا از آلودگی تالاب جلوگیری شود.

وی ادامه داد: معمولا کانساراهای این منطقه با آلودگی های عناصر سنگین همراه هستند و اگر این عناصر سنگین در منابع آب و خاک تزریق شود، تنوع زیستی منطقه را با مشکل مواجه می کنند و زمانی که هم بارش ها کافی نباشد و بستر تالاب خشک باشد، برخاستن این عناصر که پیش تر وارد تالاب شده، خطر این گرد و غبار را افزایش می دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همکاران ما در اداره کل محیط زیست استان گلستان در همکاری با همین مجموعه کانسار خزر اقدامات مربوط به بخش شورابه ید را انجام دادند و با یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود پساب کارخانه «کانسلر خزر» به تالاب اینچه

ورود پساب کارخانه «کانسلر خزر» به تالاب اینچه