مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:152024-01-09سياسي

ذخیره آب سد دوستی در دستور کار مذاکره با ترکمنستانی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، علی پور احمد، رییس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران در جریان بازدید از طرح انتقال آب از کوه های هزارمسجد به مشهد گفت: - رییس حوضه آب ریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران به همراه رییس کمیته آب مجلس شورای اسلامی از طرح انتقال آب از کوه های هزار مسجد به مشهد بازدید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، علی پور احمد، رییس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران در جریان بازدید از طرح انتقال آب از کوه های هزارمسجد به مشهد گفت: مذاکره با مسئولان کشور ترکمنستان برای عدم استفاده از آب سد دوستی توسط 2 کشور و ذخیره آن برای زمان اوج مصرف تابستان پیش رو در حال انجام است.

پور احمد با بیان اینکه سد دوستی از منابع اصلی تامین کننده آب مشهد است، افزود: همه ظرفیت های وزارت نیرو به کارگرفته شده تا در تابستان آینده آب مشهد قطع نشود و انتقال آب از دریای عمان نیز از جمله طرح های بلندمدت تامین آب مشهد است که اولویت اصلی آن تامین آب مورد نیاز صنایع است.

رییس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح کرد: برای مصرف آب شرب مشهد نیز 50 میلیون مترمکعب از ظرفیت انتقال این طرح پیش بینی شده و این طرح به سرعت در حال اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره آب سد دوستی در دستور کار مذاکره با ترکمنستانی ها

ذخیره آب سد دوستی در دستور کار مذاکره با ترکمنستانی ها