مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:402024-01-08پزشكي

شناسایی 84 هزار بیمار مشکوک به دیابت و فشار خون بالا در کرمانشاه


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری 88 درصد جمعیت بالای 18 سال استان خبر داد و افزود: طی این برنامه تاکنون بیش از 84 هزار بیمار مشکوک به دیابت و فشار خون بالا شناسایی شده اند.

- شناسایی 84 هزار بیمار مشکوک به "دیابت و فشار خون بالا" در کرمانشاه ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری 88 درصد جمعیت بالای 18 سال استان خبر داد و افزود: طی این برنامه تاکنون بیش از 84 هزار بیمار مشکوک به دیابت و فشار خون بالا شناسایی شده اند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا از 23 آذرماه گفت: این طرح قرار بود تا 15 دی ادامه داشته باشد، اما به علت نیاز به غربالگری هرچه بیشتر جمعیت هدف، اجرای آن تا 30 دی ماه تمدید شده است.

وی جمعیت هدف این طرح دراستان را یک میلیون و 448 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح غربالگری شده اند.

به گفته شکیبا، این تعداد معادل 88 درصد جمعیت بالای 18 سال استان است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فشار خون بالا و دیابت به عنوان دو بیماری خطرناک و دو ریسک فاکتور برای ابتلا به سایر بیماریها از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، نارسایی کلیه و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 84 هزار بیمار مشکوک به دیابت و فشار خون بالا در کرمانشاه

شناسایی 84 هزار بیمار مشکوک به دیابت و فشار خون بالا در کرمانشاه