مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:352023-12-27اقتصادي

تعدیل 17 درصدی تورم نقطه به نقطه/ تعیین تکلیف 3 موسسه مالی در یکسال


معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمنبیان اینکه در بازه زمانی یکساله سه موسسه مالی تعیین تکلیف شده است، از تعدیل 17 درصدی تورم نقطه به نقطه خبر داده که ماحصل سیاست تثبیت اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد شیریجیان در جریان یک نشست، اظهار کرد: اساساً زمانیکه با تلاطم متغیرهای کلان اقتصادی روبرو هستیم و قصد داریم که این تلاطم ها را تعدیل کرده و به سمت بهبود متغییرهای کلان اقتصادی حرکت کنیم، هدف این است که اقتصاد را برای فعالان اقتصادی، پیش بینی پذیر کنیم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: اینکه گفته می شود، مهار تورم در کوتاه مدت بر رشد تولید اولویت دارد، به این دلیل است که زمانی که می توان تورم را مهار کرد و به تبع آن، سایر متغییرهای کلان اقتصادی را بتوان به ثبات رساند؛ آنگاه می توان تازه مقدمه و زیربنایی برای رشد تولید فراهم آورد؛ طبیعتا هدف و اولویت اول بانک مرکزی، حتما مهار تورم است؛ چراکه مهار تورم را به عنوان مقدمه رشد تولید می داند.

وی افزود: براین اساس سیاست تثبیت اقتصادی با دلایل مختلف اتخاذ شد؛ چراکه اثبات کردیم تلاطم در بازارهای مختلف و متغییرهای کلان اقتصادی چه تاثیری خواهد داشت؛ اثر این سیاست نیز امروز خود را نشان داده و شاهد هستیم که17-16 درصد فقط تورم نقطه به نقطه تعدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدیل 17 درصدی تورم نقطه به نقطه/ تعیین تکلیف 3 موسسه مالی در یکسال

تعدیل 17 درصدی تورم نقطه به نقطه/ تعیین تکلیف 3 موسسه مالی در یکسال