مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 14:052024-01-10پزشكي

وزارت بهداشت: اتصال چهار سامانه خدمات مراقبتی و بهداشتی در دستورکار است


مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره کارکرد شبکه بهداشت دانشگاه ها گفت: ما 63 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که در سیستم یکپارچه به هم متصل هستند اما ارتباطات بین چهار سامانه های خدمات مراقبتی و بهداشتی هنوز یکپارچه نشده و اتصال این .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مظهری مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو پیرامون نقش پرونده الکترونیک سلامت در پایش بیماری ها اظهار کرد: ثبت اطلاعات مربوط به بیماری و سلامت فرد از منظر رفتارهای تغذیه ای، تحرک بدنی و بیماری های خانوادگی در پرونده سلامت و تحلیل آن به ما کمک می کند که برنامه ریزی مراقبتی انجام دهیم.

وی افزود: این همان چیزی است که وزارت بهداشت در قالب برنامه پزشک خانواده مورد توجه قرار داد تا با استفاده از اطلاعات بیماران، بستری برای برنامه ریزی سالانه برای بیماران فراهم شود.

برای مثال اگر فردی به دیابت مبتلا است هر سه ماه یکبار باید متوسط قند خون او بررسی و پیگیری شود و آموزش های تغذیه ای برای او انجام شود.

مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره کارکرد شبکه بهداشت دانشگاه ها گفت: ما 63 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که در سیستم یکپارچه به هم متصل هستند اما ارتباطات بین چهار سامان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: اتصال چهار سامانه خدمات مراقبتی و بهداشتی در دستورکار است

وزارت بهداشت: اتصال چهار سامانه خدمات مراقبتی و بهداشتی در دستورکار است