مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:102023-12-26اقتصادي

ممنوعیت مبادله با ارزهای خارجی در عراق از اول ژانویه


از ژانویه 2024 بانک مرکزی عراق مصوب کرده برای معاملات داخلی خرد و کلان باید از پول رایج این کشور یعنی دینار استفاده شود و نباید از ارزهای دیگر استفاده کرد که این موضوع نیز مشکلاتی را برای تجار ایرانی در عراق به وجود می آورد.

- دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه برای حفظ تجارت با عراق باید چاره ای برای رفع دو نرخی بودن ارز در عراق در نظر گرفته شده و این مشکل که تجار آن ها در تجارت با ایران باید از ارز بازار آزاد استفاده کنند، رفع شود، تصریح کرد: فعلا ضرباهنگ صادرات ایران به عراق تصاعدی است، ضمن اینکه عراقی ها جایگزینی برای کالاهای وارداتی ایران به این کشور نیافته اند، اما اگر به رفع چالش ها نپردازیم ممکن است این بازار مهم صادراتی را از دست بدهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جهانبخش سنجابی شیرازی در سومین نشست شورای سیاست گذاری های همکاری های ایران و عراق اظهار کرد: بودجه 2023 سالانه کشور عراق به ارزش 150 میلیارد دلار تصویب شد که در بخش پروژه های عمرانی 65 درصد رشد داشته و گفته می شود که تا سال 2025 هم تقریبا همین بودجه برای کشور عراق در نظر گرفته می شود.

درآمد نفتی عراق هم در برخی از ماه ها از 11 میلیارد دلار نیز بیشتر می شود، بنابراین تمام این موارد و قانون نسبتا مترقی سرمایه گذاری کشور عراق فرصت های خوب تجاری و سرمایه گذاری مشترک را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت مبادله با ارزهای خارجی در عراق از اول ژانویه

ممنوعیت مبادله با ارزهای خارجی در عراق از اول ژانویه