مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:052023-12-31بين الملل

چین میانجیگری دیپلماتیک فوری برای درگیری اوکراین را خواستار شد


معاون سفیر چین در سازمان ملل در پی حملات مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه گفت، پکن از جامعه بین المللی می خواهد که میانجیگری دیپلماتیک در مناقشه اوکراین را افزایش دهد و خود متعهد به تسهیل گفت وگوهای صلح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گنگ شوانگ، معاون سفیر چین در سازمان ملل روز شنبه در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما همچنین درخواست خود را از همه ذی نفعان تجدید می کنیم تا میانجیگری دیپلماتیک را با احساس فوریت بیشتر افزایش دهند و برای ایجاد شرایط مناسب برای حل و فصل سیاسی زودهنگام بحران با یکدیگر همکاری کنند.

نماینده پکن تاکید کرد: چین به حمایت از صلح و گفت وگو ادامه خواهد داد و متعهد به تشویق و تسهیل گفت وگوهای صلح و کمک مثبت به حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است.

پس از آن که نیروهای اوکراینی روز شنبه شهر بلگورود روسیه را مورد حمله قرار دادند که منجر به کشته شدن حداقل 22 تن و زخمی شدن بیش از 100 تن شد، روسیه درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت را مطرح کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خود این حملات را یک اقدام تروریستی از پیش برنامه ریزی شده علیه غیرنظامیان توصیف و استدلال کرد که حامیان غربی کی یف هم در این کشتار مسوول هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین میانجیگری دیپلماتیک فوری برای درگیری اوکراین را خواستار شد

چین میانجیگری دیپلماتیک فوری برای درگیری اوکراین را خواستار شد