مطالب مرتبط:
دولت بایدن گزینه ی حمله به خاک ایران را کنار گذاشت
دولت بایدن گزینه ی حمله به خاک ایران را کنار گذاشت
بایدن زیر فشار سنگین نحوه پاسخ به حمله به پایگاه آمریکا در اردن
عکس | بایدن با یونیفرم نظامی در اتاق جنگ
بایدن: تلاش می کنم راهی برای بازگرداندن گروگان ها از غزه پیدا کنم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 بهمن 1402 ساعت 14:052024-02-02بين الملل

ریاض برای توافق دفاعی به دولت بایدن فشار می آورد


به گفته سه منبع، عربستان در تلاش برای تایید یک پیمان دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به جای هر تعهد الزام آور دیگری حاضر خواهد بود تعهد سیاسی تل آویو را برای ایجاد یک کشور فلسطینی بپذیرد.

- به گفته سه منبع، عربستان در تلاش برای تایید یک پیمان دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به جای هر تعهد الزام آور دیگری حاضر خواهد بود تعهد سیاسی تل آویو را برای ایجاد یک کشور فلسطینی بپذیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماه ها دیپلماسی تحت رهبری آمریکا برای متقاعد کردن عربستان به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای اولین بار توسط ریاض در ماه اکتبر به دلیل خشم فزاینده اعراب از جنگ در غزه کنار گذاشته شد.

دو منبع منطقه ای گفتند، اما ریاض به طور فزاینده ای مایل است امنیت خود را تقویت کند تا این پادشاهی بتواند برنامه بلندپروازانه خود را برای متحول کردن اقتصاد و جذب سرمایه گذاری عظیم خارجی به پیش ببرد.

مقامات سعودی برای ایجاد فضایی در مذاکرات درباره عادی سازی و بازگرداندن پیمان آمریکا به مسیر اصلی خود، به همتایان آمریکایی گفته اند که ریاض اصرار نمی کند تل آویو گام های مشخصی برای ایجاد کشور فلسطین بردارد و در عوض تعهد سیاسی این رژیمبه راه حل دو دولتی و تشکیل یک کشور فلسطینی را می پذیرد.


برچسب ها: انتخابات ریاست جمهوری - ریاست جمهوری آمریکا - انتخابات ریاست - جمهوری آمریکا - ریاست جمهوری - روابط با رژیم صهیونیستی - عربستان
آخرین اخبار سرویس:

ریاض برای توافق دفاعی به دولت بایدن فشار می آورد

ریاض برای توافق دفاعی به دولت بایدن فشار می آورد