مطالب مرتبط:
سفیر ایران در سازمان ملل: رابطه ایران با محور مقاومت مثل رابطه اعضای پیمان ناتو است/ ما یمن را تشویق به توقف حملات می کنیم اما آمریکا هم باید حملات اسراییل به غزه را متوقف کند
دبیرکل سازمان ملل: وضعیت غزه در حال بدتر شدن است/ رفح در معرض تهدید جدی است؛ به آتش بس فوری نیاز داریم/ دولت آمریکا به اسراییل: هر گونه عملیات در رفح برای غیرنظامیان «فاجعه بار» خواهد بود
انتقاد گروه های فلسطینی از مقام سازمان ملل به دلیل سکوت درباره نسل کشی در غزه
گزارشگر سازمان ملل: «اسراییل» حکم دیوان بین المللی را نادیده گرفته است
نماینده سازمان ملل: عملیات نظامی احتمالی اسراییل در رفح فاجعه بار است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 بهمن 1402 ساعت 04:102024-02-09بين الملل

مقام سازمان ملل: اقدامات اسراییل در غزه نقض کنوانسیون ژنو است


یک مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه اظهار داشت که تخریب زیرساخت های غیرنظامی درغزه توسط رژیم اسراییل نقض «کنوانسیون ژنو» است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت که تخریب زیرساخت های غیرنظامی  درغزه توسط اسراییل نقض کنوانسیون ژنو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه شبکه خبری تی آرتی ، ولکر ترک به خبرنگاران گفت: تخریب گسترده اموال، که به صورت غیرقانونی و عمدی انجام شده ، به منزله نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو و جنایت جنگی است .

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته دیوان بین المللی دادگستری  پس از شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن تل آویو به ارتکاب نسل کشی، دستور موقتی را صادر کرد و از رژیم اسراییل خواست مانع ارسال کمک به غزه و بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه نشود.

به گفته مقام های بهداشتی محلی، از زمان شروع جنگ بین حماس و رژیم اسراییل  تاکنون دستکم 27840 فلسطینی شهید و 67317 نفر دیگر زخمی شد ه اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 85 درصد از فلسطینی های غزه در اثر حمله اسراییل آواره شده اند و همه آنها از امنیت غذایی برخوردار نیستند.

اینک صدها هزار نفر بدون سرپناه زندگی می کنند و کمتر از نیمی از کامیون های کمک رسانی وارد غزه می شوند.


برچسب ها: سازمان ملل - اسراییل - رژیم اسراییل - سازمان - بین الملل - زمان - گزارش
آخرین اخبار سرویس:

مقام سازمان ملل: اقدامات اسراییل در غزه نقض کنوانسیون ژنو است

مقام سازمان ملل: اقدامات اسراییل در غزه نقض کنوانسیون ژنو است