توسعه راه و حمل و نقل ارمغان جمهوری اسلامی برای گیلاناگر چه آسفالت و احداث جاده و بزرگراه پس از انقلاب جز وظایف ذاتی مسوولان راهداری محسوب می شود اما مقایسه سرعت کار و میزان توجه به این بخش پس از انقلاب بیانگر خدمات جهادی و نگاه متولیان انقلاب به رفاه و توسعه کشور در بخش های مختلف به ویژه حوزه روستایی، - خبرگزاری فارس؛ سعید شفیعی ثابت: در 45 سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد تمامی دولت ها عزم خود را برای توسعه و تکمیل پروژه های عمرانی و آزادراهی نیمه تمام به کار بسته اند. پس از انقلاب توسعه راه ها مخصوصاً در بخش جاده ای به سرعت افزایش یافت، به طوری که پیش از انقلاب تنها 285 کیلومتر آزادراه آن هم در اطراف پایتخت وجود داشت اما هم اکنون ایران دارای بیش از سه هزار کیلومتر آزاد راه است. توسعه 13 هزار کیلومتری جاده ای گیلان در دوران انقلاب اسلامی توسعه زیر ساخت های جاده ای در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شامل استان گیلان هم شد به گونه ای که طول جاده های گیلان، اعم خاکی و آسفالته، از یک هزار و 400 کیلومتر در قبل از انقلاب، اکنون به 13 هزار 400 کیلومتر رسیده است. آسفالت 4 هزار راه روستایی در گیلان در طول 45 سال گذشته در دوران رژیم پهلوی، تنها 600 کیلومتر راه شهری و روستایی در گیلان در مجموع آسفالت بود ولی اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از چهار هزار و 800 کیلومتر راه روستا برچسب ها: انقلاب - انقلاب اسلامی - توسعه - اسلامی - کیلومتر - پیروزی انقلاب اسلامی - جاده |
آخرین اخبار سرویس: |