مطالب مرتبط:
هشدار مهم در مورد افزایش حقوق کارگران در سال 1403
فیلم| هشدار عمومی برای شیوع بیماری زنگ زرد گندمزارها در گلستان
به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شمال اراضی اشغالی
فیلم/هشدار هواشناسی؛ بارش شدید باران در راه است
هشدار فرشاد مومنی ؛ سونامی خطرناک در راه ایران است!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 اسفند 1402 ساعت 22:102024-03-13اجتماعي

هشدار درباره یک وضعیت


جامعه باستان شناسی ایران با مرور تخریب های یک سال گذشته آثار تاریخی به ویژه در پروژه های عمرانی، نقد و بازبینی و بهینه کردن وضعیت حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی را برای جلوگیری از تکرار چنین تجربیاتی، - بسیار ضروری اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جامعه باستان شناسی ایران در بیانیه ای با نگاهی به باستان شناسی ایران در سالی که گذشت ، درباره لزوم بازاندیشی و توجه به شرایط حفاظت از میراث فرهنگی، یادآور شد: اکنون که روزهای پایانی سال 1402 را سپری می­ کنیم می­ توان با نگاهی کوتاه به این سال دید که با وجود پیشرفت هایی در مدیریت باستان شناسی، همچنان شرایط و وضعیت میراث فرهنگی و آثار باستانی کشور بسیار نگران کننده است.

جامعه باستا­ن­ شناسی ایران با اشاره به اهداف و رویکردهایی که دارد، درباره وضعیت حفاظت از میراث فرهنگی هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که در سیاست گذاری های سال پیش رو، مدیران اجرایی در بخش های مختلف وزارت میراث فرهنگی، مطالبات باستان ­شناسان را شنیده و به راه کاری برای برون رفت از وضعیت فعلی بیاندیشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شرایط امروز سرزمین ما محصول سده ها همزیستی و تعامل انسان با محیط زیست و منابع اطرافش بوده است.


برچسب ها: باستان شناسی ایران - باستان شناسی - میراث فرهنگی - جامعه باستان شناسی ایران - باستان - حفاظت از میراث - فرهنگی
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره یک وضعیت

هشدار درباره یک وضعیت