مطالب مرتبط:
ویدیو | با انواع سردرد و علائم آنها آشنا شوید
سپاهان و بازیکن اخراجی؛ اتفاقی آشنا و معمول برای تیم مورایس!
با عجیب ترین درختان جهان آشنا شوید / ویدیو
با رابطه تاکسیک بیشتر آشنا شوید تا از این تار عنکبوت رها شوید + فیلم
با پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ آشنا شوید!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 اسفند 1402 ساعت 15:002024-03-09فرهنگي

با شاعرِ «عاشقانه های ایرانی» آشنا شوید


نظامی گنجوی از شعرای قرن ششم هجری شمسی است که ادبیات غنایی و عاشقانه ایرانی مدیون اشعار بی نظیر این شاعر نامی کشورمان است.

- ایسنا/کرمانشاه نظامی گنجوی از شعرای قرن ششم هجری شمسی است که ادبیات غنایی و عاشقانه ایرانی مدیون اشعار بی نظیر این شاعر نامی کشورمان است.

این شاعر ایرانی، شعر و شاعری را از 20 سالگی با سرودن مخزن الاسرار آغاز کرد و پس از آن خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه را سرود تا در نهایت خمسه نظامی به یکی از گنج های گرانبهای زبان و ادبیات فارسی تبدیل شود.

دکتر خلیل بیگزاده دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی در آستانه روز بزرگداشت این شاعر برجسته ایرانی در گفت و گو با ایسنا، از نظامی به عنوان یکی از شعرای اثرگذار در حوزه زبان و ادبیات فارسی یاد کرد و افزود: نظامی گنجوی بواسطه اثرگذاری که در حوزه ادبیات غنایی و داستان سرایی دارد، از جایگاه والایی در حوزه شعر و ادبیات فارسی برخوردار است.

وی افزود: این شاعر قرن ششم آثار بی نظیری از خود به جا گذاشته که به خمسه نظامی مشهور است و عملا ادبیات غنایی مدیون همین پنج اثر باشکوه نظامی گنجوی است.

بیگزاده گفت: خمسه نظامی با مخزن الاسرار آغاز می شود و بعد از آثار خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت پیکر، با اسکندرنامه خاتمه می یابد و در میان این پنج اثر که همگ


برچسب ها: ادبیات - ادبیات فارسی - نظامی گنجوی - ایرانی - نظامی - شاعر - عاشقانه
آخرین اخبار سرویس:

با شاعرِ «عاشقانه های ایرانی» آشنا شوید

با شاعرِ «عاشقانه های ایرانی» آشنا شوید