مطالب مرتبط:
ابرکامپیوتر های ناسا مشکل ساز شدند
پست حاشیه ساز رامین رضاییان: احساس 23 سالگی دارم!+عکس
نوسازی 5800 بلوک فرسوده تهران در 1402/ تصمیمات تازه برای اطراف برج های آتی ساز
پست حاشیه ساز رامین رضاییان: احساس می کنم 23 ساله ام!+عکس
نسل جوان سرمایه حقیقی و آینده ساز کشور است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1402 ساعت 13:252024-03-19اقتصادي

ابرکامپیوتر های ناسا مشکل ساز شدند


دفتر بازرسی کلِ ناسا در گزارشی جدید روی پنج دارایی محاسباتی سطح بالای ناسا (HEC)، یعنی آیتکِن، اِلِکترا، دیسکاوری، پِلیادس، و اِندِوِر، - دفتر بازرسی کلِ ناسا در گزارشی جدید روی پنج دارایی محاسباتی سطح بالای ناسا (HEC)، یعنی آیتکِن، اِلِکترا، دیسکاوری، پِلیادس، و اِندِوِر، تمرکز کرده است که در تأسیسات کالیفرنیا و مریلند قرار دارند.

ناسا از زمان بنیان گذاری در سال 1958، در خط مقدم نوآوری قرار داشته و به دفعات، مرز های ممکن را در اکتشافات فضایی و کشفیات علمی جابه جا کرده است.

بااین همه، بازرسی داخلی از عقب ماندگی جدیِ توانایی های ابرکامپیوتریِ ناسا و درنتیجه تأخیر در مأموریت های فضایی به این دلیل خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، دفتر بازرسی کلِ ناسا در گزارشی جدید روی پنج دارایی محاسباتی سطح بالای ناسا (HEC)، یعنی آیتکِن، اِلِکترا، دیسکاوری، پِلیادس، و اِندِوِر، تمرکز کرده است که در تأسیسات کالیفرنیا و مریلند قرار دارند.

سیستم های قدرتمندی، چون آیتکن با توان محاسباتی 13٫2 پتافلاپسی خود از برنامه های جاه طلبانه ی این سازمان مانند مأموریت ماه نشین سرنشین دار آرتمیس پشتیبانی می کنند؛ اما وابستگی پیش ازحد ناسا به CPU های قدیمی به جای پردازنده های گرافیکی (GPU) پیشرفته، به عنوان گلوگاهی اصلی شناسایی شده است.


برچسب ها: ناسا - بازرسی - گزارش - دارایی - اکتشافات فضایی - دفتر - جدید
آخرین اخبار سرویس:

ابرکامپیوتر های ناسا مشکل ساز شدند

ابرکامپیوتر های ناسا مشکل ساز شدند