مطالب مرتبط:
انتظار برای خانه دار شدن به یک قرن رسید
رویای خانه دار شدن؛ یک قرن منتظر باشید!
رویای خانه دار شدن؛ یک قرن منتظر باشید!
انتظار برای خانه دار شدن ایرانیان به یک قرن رسید
انتظار برای خانه دار شدن ایرانیان به یک قرن رسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1402 ساعت 11:152024-02-21سياسي

بارگاهی با 12 قرن قدمت


بارگاه امامزاده «سیدمحمد عابد» (ع) واقع در روستای «پیرمحمد» شهرستان ملکشاهی استان ایلام با وجود تجدید بنا قدمتی بالغ بر 12 قرن دارد.

- ایسنا/ایلام بارگاه امامزاده سیدمحمد عابد (ع) واقع در روستای پیرمحمد شهرستان ملکشاهی استان ایلام با وجود تجدید بنا قدمتی بالغ بر 12 قرن دارد.

جعفر ناصری پور ، محقق و تاریخ پژوه در خصوص این بارگاه به ایسنا، اظهار کرد: امامزاده سیدمحمد عابد فرزند امام موسی کاظم(ع) است و زمانی که ایشان رحلت کرده یا به شهادت رسیده است اصحاب خیر و نیکو بر روی قبر ایشان مقبره ای بنا کرده اند.

وی گفت: در دوره های تیموری و همچنین صفوی این بارگاه تعمیر شده است، علاوه بر این در سال 1304 نیز توسط غلامرضا خان، والی پشتکوه، بقعه جدیدی بر روی آن نصب شده است و به رسم یادبود کتیبه ای از جنس سنگ و متعلق به دوره قاجاریه در آن نصب شده که هم اکنون این کتیبه در سازمان اوقاف و امور خیریه نگهداری می شود.

ناصری پور افزود: بنای قاجاری امامزاده در زمان جنگ تحمیلی بر اثر بمبان های رژیم بعث عراق خسارت زیادی دید و بخش هایی از آن در آستانه تخریب بود، بنا براین بنای جدیدی در آن بنیان نهاده شد که این بنا در یک چهار طاقی تشکیل شده و گنبدی دو پوش بر روی آن قرار گرفته است و شبستانی با 8 گنبد کوچک اطراف آن ارا احاطه کرده است.


برچسب ها: امامزاده سیدمحمد - بارگاه - امامزاده - سازمان اوقاف و امور خیریه - استان ایلام - سیدمحمد - اوقاف و امور خیریه
آخرین اخبار سرویس:

بارگاهی با 12 قرن قدمت

بارگاهی با 12 قرن قدمت