مطالب مرتبط:
ببینید | پیش بینی هواشناسی از بارش برف و باران؛ سردترین شهر کجاست؟
عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
سخنگوی شورای شهر: روزنامه نگاران تهرانی امسال صاحب خانه می شوند
راه اندازی سیستم هوشمند برای رصد حریم شهر تهران
هوای 14 شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 فروردین 1403 ساعت 09:452024-03-29اجتماعي

شهر آب انبارها کجاست؟


با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین این شهر همواره با کم آبی روبه رو بوده؛ از این روی گذشتگان این دیار قنات را برای گذر از خشکسالی انتخاب و آب انبارهای بسیاری در آن احداث کردند.

- ایسنا/قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین این شهر همواره با کم آبی روبه رو بوده؛ از این روی گذشتگان این دیار قنات را برای گذر از خشکسالی انتخاب و آب انبارهای بسیاری در آن احداث کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قزوین از گذشته تا کنون به دلیل شرایط جغرافیایی با خشکسالی روبه رو بوده از همین روی در گذشته احداث آب انبار یکی از راهکارهای تأمین آب بوده به همین جهت آب انبارهای بسیاری توسط افراد مختلف در قزوین احداث شده که در حال حاضر بنای تعدادی از آن ها در بافت تاریخی شهر پابرجاست.

آب انبار سردار بزرگ در دوره فتحعلی شاه قاجار 2 تن از سرداران وی به نام های محمدحسن خان و حسین خان سردار، اهل قزوین بودند که در جنگ های ایران و روس شجاعت های بسیاری از خود نشان دادند و بعد از پایان جنگ ها تصمیم به ساخت برخی بناهای عام المنفعه در داخل قزوین گرفتند.

2 آب انبار در قزوین از بناهایی است که این 2 سردار دستور ساخت آن را صادر کردند؛ یکی از آب انبارها در خیابان راه آهن و منتسب به برادر بزرگ تر و یکی دیگر در خیابان تبریز و منتسب به برادر کوچک تر است.


برچسب ها: آب انبار - انبار - قزوین - خشکسالی - احداث - سردار - انتخاب
آخرین اخبار سرویس:

شهر آب انبارها کجاست؟

شهر آب انبارها کجاست؟