مطالب مرتبط:
جزیره قشم، قلب خلیج فارس
بیش از 27 هزار بیمار در تعطیلات نوروزی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مراجعه کردند
جدول لیگ برتر ایران (خلیج فارس) پس اتمام هفته 22/ استقلال صد را به هیچکس نمی دهد
نخعی: انتقال آب خلیج فارس به بخش های مرکزی اقدام شیرین دولت است
خلیج فارس مواج شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 فروردین 1403 ساعت 08:502024-04-08اجتماعي

جزیره قشم، قلب خلیج فارس +فیلم


جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه همچون نگینی در میان آب های نیلگون خلیج فارس می درخشد و با برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان هرساله میزبان میلیون ها گردشگری است که برای لذت بردن از طبیعت چشم نواز جزیره به آن سفر می کنند.

- ژئوپارک جهانی قشم نیز یکی از نخستین ژئوپارک های شبکه جهانی است که در سال 1385 به عنوان محدوده ای به مساحت 300 کیلومتر مربع از غرب جزیره قشم به ثبت رسید.

در اردیبهشت ماه سال 1396 محدوده ژئوپارک قشم افزایش یافته و کل جزیره قشم به علاوه جنگل های حرا در شمال جزیره قشم و جزیره هنگام در جنوب به عنوان محدوده ژئوپارک جهانی قشم در شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو به ثبت رسیده است و اکنون این ژئوپارک با مساحت 2063 کیلومتر مربع یکی از با سابقه ترین ژئوپارک غرب آسیا و خاورمیانه است.

این جزیره علاوه بر دارا بودن موقعیت ویژه ی استراتژیک و دیگر امتیازهای گوناگون، از طبیعت بسیار متنوع و با ارزشی برخوردار است.

زیستگاه های ویژه، گونه های جانوری و گیاهی کمیاب، پدیده های زمین شناسی گوناگون و چشم اندازهای بدیع در خشکی و ساحل سراسر جزیره به وفور یافت می شوند.

همچنین در کنار جاذبه های طبیعی می توان به اصالت و تمدن فرهنگی آن اشاره کرد به گونه ای که می توان قشم را خاستگاه اصلی مکتب فر


برچسب ها: ژئوپارک - جزیره - جزیره قشم - کیلومتر - جهانی - خاورمیانه - خلیج فارس
آخرین اخبار سرویس:

جزیره قشم، قلب خلیج فارس +فیلم

جزیره قشم، قلب خلیج فارس +فیلم