مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1403 ساعت 12:302024-04-19فرهنگي

کاتب ترَسُل و مظهر ادب


مدت کوتاهی است که جدیدترین اثر مکتوب استاد حسین فیض آبادی، تعلیق نویس معاصر، با عنوان «ترَسُل» ازسوی انتشارات میرسعیدی فراهانی راهی بازار کتاب شده است.

- ایسنا/اصفهان مدت کوتاهی است که جدیدترین اثر مکتوب استاد حسین فیض آبادی، تعلیق نویس معاصر، با عنوان ترَسُل ازسوی انتشارات میرسعیدی فراهانی راهی بازار کتاب شده است.

از این رو استاد غفور اسکندری(سخندری)، خوشنویس و احیاگر خط تعلیق، به پاس این تلاش صادقانه و چاپ کتابی که نام برده شد، یادداشتی در قالب نثر مسجع نوشته و آن را در اختیار خبرگزاری ایسنا قرارداده است.

او ابتدا مقدمه ای درباره خط تعلیق را بیان کرده و در ادامه یادداشتِ خود به کتاب ترسل پرداخته است.

متن این یادداشت را بخوانید: تعلیقِ زلف و تاب ترسُل بهانه شد تا از میان آن همه ناز تو را کشَم تاریخ خط و خوش نویسی پر از شگفتی و زیبایی ست و خط را می توان شاخه ارجمند و تکامل یافته ای از هنر نقاشی دانست، چراکه اگر به دوره غارنشینی نگری گذرا داشته باشیم به این مهم پی می بریم که انسان اولیه به وسیله نقوش و اشکال، ارتباط مفهومی برقرار می کرد از این منظر می توان خط را گونه ای از نقاشی دانست.

امروزه دست آوردهای علم باستان شناسی نشان می دهد که جیرفت قدیمی ترین خاستگاه و تمدن خط در جهان بشری ست، لذا هر آن ممکن است یافته های تاریخی


برچسب ها: تعلیق - یادداشت - بازار کتاب - انتشارات - نویس - کتاب - خط تعلیق
آخرین اخبار سرویس:

کاتب ترَسُل و مظهر ادب

کاتب ترَسُل و مظهر ادب