مطالب مرتبط:
دغدغه ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد
تصاویر| بازار مشهد و مسافران نوروزی
تعداد مسافران نوروزی مشهد چند میلیون نفر بودند؟
مسافران نوروزی مشهد امسال چه تعداد بودند؟
مشهد مقدس نخستین مقصد مسافران نوروزی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 فروردین 1403 ساعت 22:002024-03-29اجتماعي

تاملی در المان های نوروزی مشهد


ایجاد و نصب المان ها یا آثار تجسمی فرهنگی تاریخی در میدان ها، چهارراه ها و معابر شهرها بسیار مفید، تاثیرگذار و آموزنده است.

- ایسنا/خراسان رضوی ایجاد و نصب المان ها یا آثار تجسمی فرهنگی تاریخی در میدان ها، چهارراه ها و معابر شهرها بسیار مفید، تاثیرگذار و آموزنده است.

رجبعلی لباف خانیکی، باستان شناس و فعال گردشگری در یادداشتی آورده است: یکی از حرکت های پسندیده معاونان فرهنگی شهرداری ها در روزهای نوروز ایجاد و نصب المان ها یا آثار تجسمی هنری، فرهنگی و تاریخی در میدان ها، چهارراه ها و معابر شهرها است.

این اقدام فرهنگی که مورد اقبال شهروندان نیز قرار می گیرد بسیار مفید، تاثیرگذار و آموزنده است و ارزش این را دارد که در شهرداری ها کمیته یا ستادی شکل بگیرد تا در آن علاوه بر هنرمندان خلاق و ماهر، صاحبنظرانی چون جامعه شناس، روانشناس، معمار، تاریخ دان و باستان شناس حضور داشته باشند و سازه های هنری را ارزیابی و داوری کنند.

امسال علاوه بر سوژه های متعدد در منظرهای عمومی شهر مشهد، اِلمان های نصب شده در میدان های تقاطع بلوار شهید فکوری و سرافرازان و تقاطع شهید فکوری و خاقانی بسیار هوشمندانه و قابل تحسین است.

آن ها ماکت های بزرگ از ظرف های سفالی پیش از تاریخ کشف شده در زیستگاه های کهن ایران متعلق به حدود 3 تا 7 هزار سال پیش (عصر مس و ب


برچسب ها: فرهنگی - تاثیرگذار - باستان شناس - آموزنده - چهارراه - تاریخ - المان
آخرین اخبار سرویس:

تاملی در المان های نوروزی مشهد

تاملی در المان های نوروزی مشهد