مطالب مرتبط:
تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت
تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت / فوت مرد 70 ساله در رودان
تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت
تب کریمه کنگو یک قربانی گرفت
شناسایی 3 فرد مبتلا به تب کریمه کنگو در هرمزگان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 ساعت 14:352024-05-12پزشكي

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت


عامل تب کریمه کنگو کنه است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خون ریزی شدید بینی بر اثر بروز اختلالات انعقادی شده و در برخی موارد موجب مرگ می شود.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده که یک نفر در شهرستان رودان فوت شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازصدا و سیما، عبدالجبار ذاکری افزود: فرد فوت شده آقای 70 ساله دیر به مرکز خدمات بهداشتی مراجعه کرده و این بیماری باعث مرگ وی شد.

  وی گفت: همچنین تاکنون 11 مورد مشکوک به بیماری تب گریمه کنگو در استان شناسایی شده است.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از مناطقی هستند که این بیماری در آنها دیده شده است.

  ذاکری گفت: عامل تب کریمه کنگو کنه است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خون ریزی شدید بینی بر اثر بروز اختلالات انعقادی شده و در برخی موارد موجب مرگ می شود.

  ذاکری افزود: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان - تب کریمه کنگو - کریمه کنگو - دانشگاه علوم پزشکی - بیماری - هرمزگان - معاون بهداشتی
آخرین اخبار سرویس:

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت