مطالب مرتبط:
واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت های ایرانی
ادعای عجیب یک کارشناس درباره قیمت گذاری مسکن در«دیوار» و «شیپور»
ایرانی ها سوءتغذیه ندارند، اما 50 درصد حقوق شان را خوراکی می خرند | کاهش سرانه مصرف یک خوراکی در کشور | چرا لبنیات در شاخص کاهش مصرف محاسبه نمی شود؟
عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی ها
زندگی خطرناک نیمی از ایرانی ها
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 ساعت 14:452024-04-24پزشكي

یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها


مدیرکل سابق مطالعات اجتماعی وزارت تعاون سال گذشته با بیان اینکه اوضاع سوءتغذیه در کشور بحرانی شده، عنوان کرد: 57درصد ایرانی ها سوءتغذیه دارند و کالری مورد نیاز یعنی 2100 کیلوکالری را دریافت نمی کنند.

- نتایج اخیر یک پژوهش چندساله نشان می دهد که سرانه مصرف مواد غذایی ایرانی ها با وجود گرانی اقلام غذایی و شرایط بد اقتصادی تغییر چندانی نداشته و آن ها در وضعیت سوءتغذیه بحرانی قرار ندارند، اما بخش عمده درآمدهایشان به سمت تأمین مواد غذایی رفته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری، متخصصان تغذیه بر مصرف همه گروه های غذایی؛ کربوهیدرات، چربی ها، پروتیین، لبنیات، میوه و سبزیجات، برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها تأکید می کنند؛ محصولاتی که البته طی چند سال گذشته روند افزایشی قیمت داشته و به نوعی حضورشان در سفره ها کمتر شده.

این وضعیت حواشی متعددی را هم رقم زده و اخبار متعددی از تبعات این مساله مطرح می شود، از جمله این که ایرانی ها در مسیر گرسنگی قرار گرفته و دچار سوءتغذیه شده اند.

   به گفته جلال الدین میرزای رزار، رییس انجمن تغذیه ایران، هم پیش تر فکر می کردند که بحث سوءتغذیه در کشور جدی است و به همین دلیل یک طرح ملی از سوی انستیتو تحقیقات تعذیه در این باره در کشور کلید خورد که نتایج آن سوءتغذیه خانواده های ایرانی را رد می کند.


برچسب ها: سوءتغذیه - ایرانی ها - تغذیه - غذایی - مواد غذایی - ایرانی - مطالعات اجتماعی
آخرین اخبار سرویس:

یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها

یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها