مطالب مرتبط:
بخش تعاون می تواند بستر ساز مشارکت مردم در راستای جهش تولید باشد
آحاد تعاونگران در سوگ شهادت رییس جمهور/ سید ابراهیم رییسی پشتیبان واقعی بخش تعاون کشور بود
امضای میثاق نامه ارکان بخش تعاون کشور
سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات ریاست جمهوری را امسال خواهیم داشت/ سال آینده فقط انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود
پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رییس جمهور و همراهان: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی شهید رییسی در تمام ادوار بود/ وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 ساعت 14:402024-05-20اقتصادي

تعیین تکلیف سهم بخش تعاون تا پایان امسال


بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، امسال محاسبه سهم بخش تعاون به انجام می رسد و سهم بخش تعاون توسط مرکز آمار ایران مشخص می شود.

- بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، امسال محاسبه سهم بخش تعاون به انجام می رسد و سهم بخش تعاون توسط مرکز آمار ایران مشخص می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق اصول 43 و 44 قانون اساسی، یکی از بخش های مهم اقتصادی، بخش تعاون است که با پویایی آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی از نظام توزیع تا بیکاری برطرف و گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حذف دلالی و واسطه گری برداشته می شود.

با وجود ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی بسیاری که به لحاظ قانونی برای توسعه و تقویت بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن در قوانین بالادستی کشور پیش بینی شده آنطور که باید چشم انداز رونق بخش تعاون متناسب با ظرفیت های کیفی این بخش پیش نرفته و هدفگذاری سهم 25 درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه محقق نشده است.

کارشناسان معتقدند رسیدن به سهم 25 درصدی بخش تعاون مورد غفلت واقع شده و عوامل موثری از جمله عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات مربوط به بخش تعاون، عدم واگذاری تصدیگری ها با اولویت بخش تعاون و عدم محاسبه آمارهای مربوط به تعاون در بخش های مختلف اقتصاد در این زمینه اثرگذار بوده است.


برچسب ها: بخش تعاون - تعاون - مرکز آمار ایران - اجتماعی - اقتصادی - مرکز آمار - امسال
آخرین اخبار سرویس:

تعیین تکلیف سهم بخش تعاون تا پایان امسال

تعیین تکلیف سهم بخش تعاون تا پایان امسال