مطالب مرتبط:
امیرعبداللهیان: روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه و ناگسستنی است
وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
سفر بارزانی به تهران در سایه شیطنت های اختلاف افکنان/ رشد قابل توجه روابط اقتصادی ایران با اقلیم کردستان
دولت عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند
دولت عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 ساعت 07:352024-05-07بين الملل

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است


وزیر امور خارجه ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه 17 اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رییس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده ا


برچسب ها: اقلیم کردستان عراق - ایران و اقلیم کردستان - اقلیم کردستان - کردستان عراق - نیچروان بارزانی - وزیر امور خارجه - امیرعبداللهیان
آخرین اخبار سرویس:

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است