مطالب مرتبط:
سپاه مهمترین اضلاع تمدن نوین اسلامی است+ فیلم
انجام نخستین پژوهش دانشگاهی حوزه باستان شناسی جنایی در دانشگاه تهران
صندوق تابان تمدن در فروردین ماه خوش درخشید
نخستین تئاتر دیجیتال موزیکال در پردیس شهرزاد/ بهرام افشاری 6 میلیاردی شد
بازدهی 16.3 درصدی صندوق تابان تمدن در فروردین 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1403 ساعت 03:002024-04-21سياسي

نخستین تمدن ها و سرانجام هستی


«آغاز تمدن های بزرگ در جهان را در اواخر دوران نوسنگی یعنی از حدود ده هزار سال پیش در نظر بگیریم، بزرگ ترین تمدن ها باید از حدود هشت هزار سال قبل (حدود پنج هزار سال قبل از میلاد) به مرور ایجاد شده باشند.

- آغاز تمدن های بزرگ در جهان را در اواخر دوران نوسنگی یعنی از حدود ده هزار سال پیش در نظر بگیریم، بزرگ ترین تمدن ها باید از حدود هشت هزار سال قبل (حدود پنج هزار سال قبل از میلاد) به مرور ایجاد شده باشند.

اولین این تمدن ها، تمدن بین النهرین است که ساکنان اولیه آن سومری ها، دارای دستاوردهای نسبتا درخشانی به لحاظ فن و دانش و سیاست و اندیشه در تاریخ بشریت هستند و مهاجمان بعدی آنها که سامی ها بودند با تشکیل دولت های بابل و آشور به حیات سیاسی سومر در حدود دو هزار سال قبل از میلاد خاتمه دادند.

اگر آغاز تمدن های بزرگ در جهان را در اواخر دوران نوسنگی یعنی از حدود ده هزار سال پیش در نظر بگیریم، بزرگ ترین تمدن ها باید از حدود هشت هزار سال قبل (حدود پنج هزار سال قبل از میلاد) به مرور ایجاد شده باشند.

نگاهی به الهیات تمدن های نخستین و آوردگاه خیر و شر به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه اعتماد، آغاز تمدن های بزرگ در جهان را در اواخر دوران نوسنگی یعنی از حدود ده هزار سال پیش در نظر بگیریم، بزرگ ترین تمدن ها باید از حدود هشت هزار سال قبل (حدود پنج هزار سال قبل از می


برچسب ها: سال قبل - هزار - تمدن - حدود - بزرگ - نوسنگی - بزرگ ترین
آخرین اخبار سرویس:

نخستین تمدن ها و سرانجام هستی

نخستین تمدن ها و سرانجام هستی