مطالب مرتبط:
سالانه 520 تن گوشت شتر در خاش تولید می شود+ فیلم
تولید سالانه 68 هزار تن گل محمدی در کشور
کارشناس تولید (محصول صنعتی) - آقا
صرفه جویی 10 میلیون دلاری با تولید فرآورده های فولادی در کشور
حمایت از تولید برنج، هدف اول وزارت جهاد کشاورزی در کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 ساعت 11:252024-05-17اقتصادي

تولید سالانه 520 تن گوشت شتر در خاش


مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع هشت هزار و 600 نفر شتر در این شهرستان حدود پنج هزار نفر مولد بوده و سالانه بیش از 520 تن گوشت شتر بلوچی تولید و وارد بازار مصرف می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع هشت هزار و 600 نفر شتر در این شهرستان حدود پنج هزار نفر مولد بوده و سالانه بیش از 520 تن گوشت شتر بلوچی تولید و وارد بازار مصرف می شود.

مجتبی خاشی امروز جمعه در بازدید از مرکز پرورش شتر خاش با بیان اینکه در این شهرستان بیش از هشت هزار و 600 نفر شتر وجود دارد بر سودآوری این کسب و کار تاکید کرد.

وی بیان کرد: شهرستان خاش از دیرباز میزبان شتر بوده و شترداری از مشاغل پرطرفدار و با تاریخچه قدیمی منبع درآمد بخشی از مردمان این خطه از ایران اسلامی است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: با توجه به وجود مراتع مناسب و غنی در این شهرستان پرورش و نگهداری از شتر به منظور تولید گوشت از قدیم الایام مورد توجه دامداران و روستاییان بوده است.

مسوول امور دام جهادکشاورزی خاش نیز گفت: شتر این شهرستان از نژاد بلوچی بوده که در کشورهای افغانستان و پاکستان هم وجود دارند.

خدارحم جمالزهی در خصوص مزیت پرورش شتر افزود: شترها منبع عالی شیر و گوشت هستند و گوشت شتر منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتیین ها


برچسب ها: سیستان و بلوچستان - شهرستان - جهاد کشاورزی - بلوچستان - کشاورزی - هزار - سیستان
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 520 تن گوشت شتر در خاش

تولید سالانه 520 تن گوشت شتر در خاش