مطالب مرتبط:
وزیر آموزش و پرورش از «قله و الگو شدن» می گوید، اما از انجام «این کار ساده» هم عاجز بود!
وزیر آموزش و پرورش: هر روز یک مدرسه ساختیم!
مشوق آموزش و پرورش برای اضافه تدریس معلمان شاغل و بازنشسته
آموزش و پرورش اطلاعیه صادر کرد
اختلال در پرتال وزارت آموزش و پرورش / بر اضطراب دانش آموزان نیفزایید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 ساعت 12:002024-05-19سياسي

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از افراط در تفسیر مبانی قرآنی


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مخاطبان قرآن همه مردم در هر زمان و مکانی هستند، گفت: نسبت دادن هر معنایی به قرآن بدون وجود رابطه دلالی پذیرفته شده در نزد اهل لغت به هرج و مرج در تفسیر منتهی می شود و خط قرمز هرگونه تفسیر کلام الهی است.

- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مخاطبان قرآن همه مردم در هر زمان و مکانی هستند، گفت: نسبت دادن هر معنایی به قرآن بدون وجود رابطه دلالی پذیرفته شده در نزد اهل لغت به هرج و مرج در تفسیر منتهی می شود و خط قرمز هرگونه تفسیر کلام الهی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن اظهار کرد: قرآن معجزه جاودانی آخرین پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) است و معجزه بودن آن نه فقط به معنای اعجاز زبانی (یعنی اینکه کسی نمی تواند همانند الفاظ آن را در فصاحت و بلاغت بیاورد) بلکه به دلیل اعجاز معنایی و مضمونی نیز هست.

وی افزود: منظور از اعجاز معنایی آن است که این کتاب مشتمل بر حقایق بلندی است که کشف همه آنها بدون ارشاد و هدایت الهی برای بشر عادی امکان پذیر نبوده و نیست؛ البته هر کسی نمی تواند به آسانی همه این حقایق را از این کتاب رمز آمیز دریابد، در روایتی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده که قرآن ظاهری دارد و باطنی و باطن آن نیز باطنی دارد که تا هفت بطن ادام


برچسب ها: وزیر آموزش و پرورش - آموزش و پرورش - وزیر آموزش - قرآن - تفسیر - آموزش - پرورش
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از افراط در تفسیر مبانی قرآنی

انتقاد وزیر آموزش و پرورش از افراط در تفسیر مبانی قرآنی