مطالب مرتبط:
سفیر پیشین ایران در کابل: «آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است
سفیر پیشین ایران در کابل: سد افغانستان بر روی هریررود، با پول هند و تامین سیمان و مهندسی ایران ساخته شده / «آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است؛ طالبان هم عامل آنهاست
سفیر پیشین ایران در کابل: سد افغانستان بر روی هریررود، با پول هند و تامین سیمان و مهندسی ایران ساخته شد / «آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است؛ طالبان هم عامل آنهاست
سفیر پیشین ایران در کابل: «آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است
اهدف پشت پرده سدسازی های افغانستان/ «آب» اهرم فشار اسراییل و امریکا علیه ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 ساعت 14:102024-05-11بين الملل

«آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است


سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت: اگر چند روز پیش آب به سمت ایران روانه شد به خاطر سیلابی است که امکان مهار آن را نداشتند و مجبور شدند به سمت ایران بفرستند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ابوالفضل ظهره وند در ارزیابی تداوم سدسازی های افغانستان بر سر مسیر رود های مشترک بین دو کشور و تاثیر آن بر ایران اظهار داشت: این روند قابل پیش بینی بوده و هست، نوع روابط و نگاه به افغانستان به گونه ای است که این اتفاقات خروجی آن است.

اکنون طالبان در کنار امریکا علیه ایران همکاری می کند تصور آن ها بر این بوده که ایران از جنبه آب آسیب پذیر است و در نظر دارند از آب به عنوان اهرم فشار علیه ایران در بهم ریختن ظرفیت ژئوپلیتکی منطقه و جابجایی مردم در مرز های شرقی ایران و همچنین عدم سرمایه گذاری در کشور ما استفاده کنند، یعنی هم از مولفه تروریسم و هم مولفه آب علیه ایران استفاده می کنند.

وی افزود: اگر چند روز پیش آب به سمت ایران روانه شد به خاطر سیلابی است که امکان مهار آن را نداشتند و مجبور شدند به سمت ایران بفرستند.

سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت: سدی که بروی هریررود ساخته شد در واقع با پول هند و تامین سیمان و مهندسی از جانب ایران بوده است و کسی در آن زمان واکنشی نشان نداد.


برچسب ها: ایران - علیه ایران - افغانستان - ابوالفضل ظهره وند - علیه - استفاده - سرمایه گذاری
آخرین اخبار سرویس:

«آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است

«آب» اهرم فشار اسراییل و آمریکا علیه ایران است