مطالب مرتبط:
گزارش خبرنگار تسنیم/ افتتاح سد «قیز قلعه سی» تا دقایقی دیگر
افتتاح سد قیز قلعه سی با حضور رییس جمهور |
سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد
سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد |
بهره برداری از طرح مشترک سد قیز قلعه سی توسط روسای جمهور ایران و آذربایجان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 ساعت 12:152024-05-19سياسي

افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین


طرح سد قیز قلعه سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین که به شکل مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اجرا شده است، با حضور روسای جمهور دو کشور به شکل رسمی افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد.

- طرح سد قیز قلعه سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین که به شکل مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اجرا شده است، با حضور روسای جمهور دو کشور به شکل رسمی افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید ابراهیم رییسی و آقای الهام علی اف روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور در نقطه صفر مرزی و محل اجرای سد مشترک قیز قلعه سی ، این سد را که به منظور تکمیل بهره برداری از سد خداآفرین در بالادست رودخانه مرزی ارس احداث شده است، به شکل رسمی افتتاح کردند.

طرح جامع خداآفرین به طراحی و ساخت دو سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی بر روی رود ارس و در مجاورت مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره دارد که در واقع این دو سد را باید مکمل یکدیگر عنوان کرد.

با وجود افتتاح سد خداآفرین در سال 1387 شمسی و شروع آبگیری این سد، اما به واسطه عدم احداث و راه اندازی سد قیز قلعه سی امکان بهره برداری حداکثری از سد خداآفرین برای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان وجود نداشت.


برچسب ها: ایران و جمهوری آذربایجان - جمهوری اسلامی ایران - سد خداآفرین - سد قیز قلعه سی - قیز قلعه سی - خداآفرین - جمهوری آذربایجان
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین

افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین