مطالب مرتبط:
70 اثر ارزشمند موزه شوش مرمت شد
70 اثر موزه شوش مرمت شد
اثر جدید طراح انگلیسی در همسایگی کاخ سلطنتی! +تصاویر
4 کشته و 2 زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
آبگرفتگی 15 منزل بر اثر بارش باران و سیل در اردستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 ساعت 11:002024-04-24فرهنگي

مرمت 70 اثر در موزه شوش


سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش گفت: 70 اثر باستانی موزه شوش در طرحی تخصصی زیر نظر اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی کشور و معاونت میراث فرهنگی خوزستان مرمت شد.

- ایسنا/خوزستان سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش گفت: 70 اثر باستانی موزه شوش در طرحی تخصصی زیر نظر اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی کشور و معاونت میراث فرهنگی خوزستان مرمت شد.

علی بویری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت ویترین ها و آثار شاخص و منحصربه فرد موجود در آن ها که گاه سال ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جزء پایش های موزه ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه ای بر اساس اولویت های استاندارد این حوزه و ارزش گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، 70 شی از بخش های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مر


برچسب ها: میراث فرهنگی خوزستان - میراث فرهنگی - پایگاه میراث جهانی - موزه - فرهنگی - میراث - موزه شوش
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 70 اثر در موزه شوش

مرمت 70 اثر در موزه شوش