مطالب مرتبط:
سیل مشهد و مرور یک آرزوی قدیمیِ هم تخصصی، هم عمومی؛
آرزوی های برباد رفته تراکتور و صعود مس سونگون
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 ساعت 09:052024-05-17سياسي

آرزوی فریدون جنیدی برای ری


فریدون جنیدی در گرامیداشت روز ملی حکیم فردوسی که در دژ رژشکان در شهر باستانی ری برگزار شد، برای این شهر آرزو کرد از هرگونه تهدید و تخریب و تعرض در امان بماند و رشد و رونقی شایسته آن پیشینه درخشان تاریخی، - فریدون جنیدی در گرامیداشت روز ملی حکیم فردوسی که در دژ رژشکان در شهر باستانی ری برگزار شد، برای این شهر آرزو کرد از هرگونه تهدید و تخریب و تعرض در امان بماند و رشد و رونقی شایسته آن پیشینه درخشان تاریخی، یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیین گداشت روز ملی حکیم فردوسی در ساسانی ـ اشکانی دژ رشکان، مرکز تاریخی ری برگزار شد.

قدیر افروند ـ مدیر پایگاه ملی ری ـ در این آیین به اهمیت و جایگاه درخشان ری در دوران اسطوره ای و تاریخی پرداخت و اشاراتی به بیت هایی از شاهنامه حکیم فردوسی به ری به این شرح داشت: بسی شهر خرم بنا کرد کی/ چو صد ده بنا کرد بر گرد ری .

او همچنین در باب بزرگی و اهمیت ری در دوران ساسانیان این مصرع نگه کن که شهری بزرگ است ری .

گواه آورد.

در ادامه برنامه، مرشد سید سعید موسوی هنرمند اهل ری، در فضای دژ رشکان به نقالی شاهنامه پرداخت و سپس فریدون جنیدی ـ فردوسی شناس، شاهنامه پژوه، ایران شناس و استاد زبان های باستانی ـ به تشریح کهن ترین اشارات و روایات اسطوره ای درباره ری پرداخت و گفت: در اوستا آنجا که آمده است، دوازدهمین شهر با نزه


برچسب ها: فریدون جنیدی - فردوسی - تاریخی - روز ملی - برگزار - درخشان - فریدون
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی فریدون جنیدی برای ری

آرزوی فریدون جنیدی برای ری