مطالب مرتبط:
عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
هرگز به صورت خودسرانه دارو مصرف نکنید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 ساعت 12:202024-04-26پزشكي

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های بدون نسخه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، - کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های OTC هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای دارو هایی است که بدون نسخه هم بفروش می رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید دارو های OTC را با مصرف طولانی تر یا با دوز های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، دارو های OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می افتد.


برچسب ها: مصرف خودسرانه دارو - مصرف خودسرانه - دارو - مصرف - تهدیدات - بدون - پزشک
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های بدون نسخه

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو های بدون نسخه