مطالب مرتبط:
رژیم های غذایی گیاهی؛ خوب است یا مضر؟
رژیم های غذایی گیاهی؛ خوب است یا مضر؟
کاهش خطر ناراحتی قلبی، سرطان و مرگ با رژیم های گیاهی
از معجزه رژیم های گیاهی برای سلامت قلب غافل نشوید
معجزه رژیم های گیاهی برای سلامت قلب و عروق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 15:102024-05-25پزشكي

رژیم های غذایی گیاهی؛ خوب است یا مضر؟


یافته ها نشان می دهد رژیم های غذایی گیاهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی و همچنین سرطان های دستگاه گوارش و پروستات مرتبط است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محققان دریافتند که رژیم های گیاهی خطر ابتلا به اکثر بیماری ها را کاهش می دهند.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث، در سال های اخیر، رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه به دلیل فواید بالقوه سلامتی مورد توجه قرار گرفته اند.

تحقیقات گسترده ای که در دو دهه اخیر انجام شده است نشان می دهد که سبک زندگی گیاه خواری می تواند با بهبود سلامت قلب وعروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف ازجمله سرطان مرتبط باشد.

این تحقیق که شامل بررسی جامع از 49 مطالعه منتشر شده بین سال های 2000 تا 2023 است، بینش های جدیدی را در این مورد ارائه می کند که چگونه رژیم غذایی بر نتایج درازمدت سلامتی تأثیر می گذارد.

فواید رژیم غذایی گیاهی برای سلامتی یافته ها نشان می دهد که رابطه آماری قوی بین رژیم های گیاه خواری و وگان و مدیریت بهتر چندین عامل خطر، ازجمله فشار خون، سطح قند خون و شاخص توده بدنی (BMI) وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که رژیم های غذایی گیاهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی و همچنین سرطان های دستگاه گوارش و پروستات مرتبط است.


برچسب ها: رژیم های غذایی - غذایی - رژیم - گیاه - سرطان های دستگاه گوارش - سلامت - گیاهی
آخرین اخبار سرویس:

رژیم های غذایی گیاهی؛ خوب است یا مضر؟

رژیم های غذایی گیاهی؛ خوب است یا مضر؟