مطالب مرتبط:
این دو عامل را در بروز نارسایی کلیه جدی بگیرید ؛ ناباروری بیشتر زنانه است | بیماران کانادایی و اروپایی هم برای درمان های اورولوژی به ایران می آیند
چهره معصوم و بانمک تتلو در 5 سالگی
فیلم| دستگیری اراذل قمه به دست در محله نعمت آباد تهران
عکس| سبک متفاوت دست دادن سردار رادان و قالیباف
6 فروند یدک کش با توان 6000 و 4500 اسب بخار در هرمزگان در دست ساخت است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 09:052024-05-28اجتماعي

روایتی از بانمک ترین حجره کاشمر/روایت سنگ هایی که از دل کویر به دست می آیند


کمتر کسی بوده که او و مکان حجره اش را نشناسد، یکی از کسبه قدیمی خیابان قائم که حجره اش در کنار کال نیازمند بود، هر کس نمک های باکیفیت و خوب می خواست به او مراجعه می کرد، - ایسنا/خراسان رضوی کمتر کسی بوده که او و مکان حجره اش را نشناسد، یکی از کسبه قدیمی خیابان قائم که حجره اش در کنار کال نیازمند بود، هر کس نمک های باکیفیت و خوب می خواست به او مراجعه می کرد، هرچند، چند سالی می شود که جای حاج حسین در حجره اش خالی است اما فرزندش همچنان درب آن را باز نگه داشته است.

محمد گرچه یکی از مصالح فروشان این شهر بود اما به یاد تمام خوبی ها و احترام شغل پدرش ادامه راه نمک فروشی را پیشه می کند، او همچنان آفتاب نزده درب حجره را باز و اسپند را دود می کند.

حلب روغن قدیمی را از کنار بر می دارد و روبرویم می گذارد، برای نشستن دستی به زانو می گیرد، با کشیدن آهی و گفتن جوانی کجایی که یادش بخیر خنده ای می کند، محاسنش را در همین حرفه سفید کرده است.

محمد بامداد که اکنون 55 سالگی خود را سپری می کند به ایسنا، گفت: تقریباً بیش از 50 سالی می شود که در حجره پدرم با فروختن نمک، با روزی حلال، چرخ زندگی خود را می چرخانم.

وی با بیان اینکه نخواستم بعد از فوت پدرم کارش به فراموشی سپرده شود، افزود: نمک فروشی به عنوان یکی از مشاغل قدیمی از نیاکان ما به یادگار مانده است، گرچه


برچسب ها: یکی از - قدیمی - نیازمند - خیابان - کنار - مراجعه - کسبه
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از بانمک ترین حجره کاشمر/روایت سنگ هایی که از دل کویر به دست می آیند

روایتی از بانمک ترین حجره کاشمر/روایت سنگ هایی که از دل کویر به دست می آیند