شجاعی: امیدوارم عاملان فساد زودتر شناسایی شوند
حسینی: هرچه زودتر تکلیف کادر فنی پرسپولیس را مشخص کنید
عباس عبدی پیش بینی کرد؛ کدام کاندیدای اصولگرا زودتر کناره گیری می کند؟
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 09:552024-06-15پزشكي

چرا فضانوردان زودتر پیر می شوند؟

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ایتنا، دسترسی به سیارات دیگر احتمالا بخشی از آینده بشر است، اما اول از همه باید از این سفرها جان سالم به در برد.

به همین دلیل دانشمندان با مجموعه ای از مقالات جدید به بررسی آثار سفر فضایی بر بدن انسان از پوست گرفته تا کلیه ها، سیستم ایمنی و ژن ها پرداخته اند.

برای این منظور، چهار فضانورد غیرنظامی که برای ماموریت اینسپریشن4 اسپیس اکس سه روزه در مدار پایین زمین چرخیدند و سپس به زندگی عادی بازگشتند، اجازه دادند محققان آن ها را به طور کامل تحت آزمایش قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیواس ای تودی، با آنکه بدن این فضانوردان تحت فشار بود و علائم قابل توجهی از پیری را نشان می داد، 95 درصد شاخص های موردمطالعه پس از چند ماه به حالت عادی برگشتند.

سوزان بیلی، نویسنده این پژوهش و زیست شناس در حوزه سرطان ناشی از تشعشع از دانشگاه کلرادو، گفت: قرار گرفتن در معرض تشعشع ها بیماری را تسریع می کند و به سلول ها آسیب می زند؛ حتی اگر سه تا پنج روز هم باشد.

این مجموعه مطالعات که روز سه شنبه در مجله طبیعت (Nature) و مجلات مرتبط منتشر شد، تاثیر سفر فضایی را بر افراد بیشتر و گروه های متنوع تر نشان داد، نه صرفا ک