مطالب مرتبط:
دلایل تلاطمات بورسی از دیدگاه مجید عشقی
عدم جذابیت و اعتماد در بورس
پیش بینی بورس امروز 19 خرداد 1403
بورس مامن وعده های انتخاباتی
پیش بینی بورس هفته سوم خرداد 1403
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1403 ساعت 15:152024-06-08اقتصادي

تلاطمات بورس در دوره عشقی


دوره ریاست مجید عشقی در سازمان بورس را باید دوره مواجهه با بحران های بازار سرمایه نامید، در این گزارش ضمن بررسی های تلاطمات بورس، نگاهی واقع بینانه به عملکرد نهاد ناظر بازار سرمایه خواهیم داشت.

- ساماندهی واریز سود شرکت ها از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی و توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم از دیگر اقدامات عشقی برای حمایت از سرمایه گذاران حقیقی بود.

بحران دوم؛ تلاطمات سیاسی- اجتماعی پاییز 1401 و سقوط شاخص بحران های سیاسی و اجتماعی پاییز 1401 شوک دیگری بود که به بورس وارد شد، شاخص کل بورس در آبان به پایین ترین نقطه خود در سال رسید و روی عدد 1 میلیون 240 هزار واحدی قرار گرفت.

واکنش سازمان بورس به این بحران بسته حمایتی 10 بندی بود که مهم ترین موارد آن بشرح زیر پیاده سازی شد: بیمه کردن پرتفوی سرمایه گذاران حقیقی با انتشار اوراق تبعی تزریق منابع جدید به بازار سرمایه از طریق صندوق های حمایتی و حاکمیتی توقف طرح های عرضه اولیه و پذیره نویسی جدید این اقدامات در کنار عرضه خودرو در بورس کالا منجر به رشد شاخص بورس و رسیدن به مرز 2 میلیون واحد در پایان سال 1402 شد.

عرضه عمده خودرو در بورس کالا که برای نخستین بار در کشور با پیگیری های سازمان بورس انجام شد، نتایج ملموس زیر را داشت: حذف دلالان و واسطه های عرضه و احتکار خودرو، کاهش قیمت خودرو در بازار آ


برچسب ها: سرمایه - بازار سرمایه - سرمایه گذاران - بورس - سازمان بورس - بحران - بازار
آخرین اخبار سرویس:

تلاطمات بورس در دوره عشقی

تلاطمات بورس در دوره عشقی