مطالب مرتبط:
غلبه بر استرس و اضطراب با شربت زعفران و سنبل الطیب
تاثیر فوق العاده سنبل الطیب برای غلبه بر استرس و اضطراب
قاتل استرس و اضطراب کشف شد
قاتل استرس و اضطراب کشف شد
چگونه سه سوته بر استرس غلبه کنیم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 ساعت 10:352024-06-05پزشكي

چند توصیه تغذیه ای برای غلبه بر استرس و اضطراب


متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه کنترل استرس ابزاری قدرتمند برای ارتقای سلامت است، رژیم غذایی مناسب را راهبردی موثر در کنترل استرس عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مرجان عجمی با اشاره به اینکه تغذیه (food) صحیح می تواند کمک موثری برای کنترل استرس باشد، اظهار کرد: یک رژیم غذایی درست مبتنی بر سه اصل مهم تعادل، تنوع و البته میانه روی در دریافت گروه های غذایی مختلف است و علاوه بر رعایت این اصول کلی باید توجه داشت که نوشیدن آب کافی و فعالیت فیزیکی کافی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بروز استرس داشته باشد.

عجمی افزود: همچنین دریافت منابع غذایی حاوی ویتامین B6، B12 و فولات و پرهیز از دریافت منابع غذایی حاوی کافیین برای کاهش استرس و اضطراب مهم است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دریافت غذا به صورت وعده های منظم و کوچک و با نمایه گلیسمی پایین به ثبات بیشتر قند خون کمک می کند، اظهار کرد: توجه کنید که اختلالات قند خون و گرسنگی می تواند محرک ایجاد استرس و اضطراب باشد و در صورتی که از منابع غذایی حاوی قند و شکر و یا کربوهیدرات های ساده به میزان زیاد در رژیم غذایی استفاده کنید، قند خون و به دنبال آن انسولین در خون افزایش پیدا می کند و سپس کاهش پیدا می کند.


برچسب ها: کنترل استرس - غذایی - استرس - استرس و اضطراب - تغذیه - منابع غذایی - رژیم غذایی
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه تغذیه ای برای غلبه بر استرس و اضطراب

چند توصیه تغذیه ای برای غلبه بر استرس و اضطراب